Kalender Vapuru

Değerli modelci dostları Kalender yolcu vapuru incelemeye alınmıştır..
Ölçek, malzeme, detay çalışmalarından sonra yapım aşamaları sizlerle buluşacaktır..
                                                                                                                              Saygılarımla


Değerli modelci dostları Kalender vapuru yapımına başladık bitirmek nasip olur inşallah. Bilindiği üzere Şirket-i Hayriye vapurlarından olan vapurumuz İngilterenin Newcastle şehrinde 1911 senesinde inşa edilmiştir. Aynı vapurdan iki tane satın alınmış olup diğerinin adı Güzelhisar dır.


Şirket-i Hayriye vapurların bir çoğu savaşa katılmış yaralanmış bir çoğuda batırılmıştır. Savaş zamanı asker taşımada, cephane taşımada Karadeniz den kömür taşımada kullanılmıştır. 67 baca numaralı Kalender benimde askere gitmeden evvel bindiğim vapurlardan biri idi. Kış günleri makine dairesinden gelen sıcak hava pencereden yüzümüze esinti sağlar, o motorun sesi kulaklarımızın pasını alırdı.


Gövde sarımın sağ lı sol lu olarak birer tane yapıştırmak kaydı ile altı sıra olana kadar günde bir sıra yapıştırıldı. Altı sıradan sonra günde ne kadar isterseniz yapıştırabilirsiniz.


Yapıştırma işleminde japon yapıştırıcı kullanacaksanız orta sertlikde olanı kullanmanızı tavsiye ederim. Tabiki marangoz tutkalı da kullanılabilir. Kuruması ve donması biraz uzun sürebilir japona göre. Sarım işimiz bitdikden sonra bir zımpara ile toparlayıp su tutkalı hem iç kısımdan hemde dış kısımdan sürerek kurumaya bırakıldı.


Kaldığımız yerden devam etmek nasip olduğu müddetçe bilgilendirme yapıcam. Şimdilik sağlıcakla kalın...
İç kısımlara da su tutkalı uyguladım. 12 posta ile 11 posta arasına bir postada ben ekledim haberiniz olsun. Kıç taraf daki ek parçaları omurganın 4 mm hesap edilmemiş anlaşılan aklınızda bulunsun.


 Planla haşır neşir oldukça zaman çabuk geçiyor. Ömürler bitiyor yenileri yerine geliyor. Dünya var oldukça devam edicek. Bu arada yaptıklarımı yayınlamaya devam edim belki birilerine faydası yada gelen eleştiriler bana faydası olur.


Gövde sarımı bitdik den sonra macunlama işlerine geçtim. Bu macunlar kaportacıların kullandığı macun türleridir. Zımpara macun, üstüne astar boya atıldı tabiki bu işlemler düzgün bir yüzey elde edilene kadar devam ediyor.



Boya işlemini rüzgar sız ve güneşli bir havaya rastladığım zaman yapılacak. Güverte üstünde çalışmalara başlamaya başladım artık.


Güverte üstü yapım aşamalarını bu sayfadan inceleye bilirsiniz. Armuz Kaplama
Allah c.c sabrı yanımdan eksik etmesin. Her keze işlerinde başarılar. Hayat tecrübelerini biriktirip ilerde kullanmalarını nasip etsin. Kaptan köşküne varmayı bana nasip olur, diyerek.  Saygılarımla


  Kalender vapuru yaptıkça ilerlemeleri yayınlamaya devam ediyorum. Kamaralar bölümü bitti artık, o ikici sınıf birinci sınıf ayrımı biletlerde tarih oldu. Demek ki ayrımcılık bizlere durmadan aşılanıyor muş da bizler farkında değiliz ne yazık ki.. Daha neleri aşılamadı.....


  Bir kış günüydü yolcu salonları dolu hava soğuk, Eminönü'n den kalktı vapur Üsküdar'a doğru ilerleme gayreti içersin'de Babam beni makine dairesi soktu, sımsıcak.... Hala hatırladığıma göre bende iz bırakmış....


  Kalender vapurun bir de bodrumu vardı .Aman Allah'ım  içer de durmak zor, kimse inmezdi bodruma genelde uyuyanlar oraya iner. Artık biri kaldırana kadar yatarlardı. Ne günlerdi gelip geçti...


  Badem satanları da unutmamak gerekir. Boğaziçi'ne seyrederek çayını yudumlamak, bende hala alışkanlıktır. Mutlaka çayımı vapura binince hemen söylerim. Vapur+Çay olmazsa olmazlarımdan, ilerde bu vapurları kaldırmaz, diye umuyorum. Artık çok değişken bir İstanbul var...


  Şu an ki nesilde yaşamın ileri sayfaların da vapurlarda ki anılarını yazacaklar...  Saygılarımla


03.05.2016 tarihli son aşamaları siz sevgili modelci dostlarınla paylaşmak zamanı geldi de geçiyor. Ya sabır diyerek devam ettiğim Kardelen vapuru da siyah saçlarımdan bir bölümünü benden aldı. Kısmet ise bitirmek nasip olur diyerek fazla zamanınızı da almadan devam edelim.


Üst puntel' leri bir hayli uğraştırdıktan sonra yerlerine monte ettim. Üst güverte' yi bitirip yerine adapte ettikten sonra, nasıl yerine yapıştır' cam bu genişlikte işkencem olmadığından çözümü bu şekilde buldum.


Bu aksesuar işleri esasında çok zevkli işlerdir. Tek derdi gözleri fazla yoruyorlar, malum bizde yaşlandık nerede o eski günler taşı tutsak suyunu çıkarırdık.


Ufak ufak bir şeyler ortaya çıkmaya başladıkça harcanan zamana ve yorgunluğa değdiğini anlıyorsun. Gerçi tersanedeki gemiler benimkinden önce bitiyor. Ayrı konu :)


Ne zaman bitirmek nasip olur bilemem ama bildiğim tek şey bitecek pes etmek yok, ne demişler "Sabreden derviş muradına ermiş" Tüm modelci dostlarına bol sabırlar bol zamanlar, çalışmaya devam. Saygılarımla


Yazımızın bittiği yerden devam edelim. Ömrümüzün yettiği kadar diyerek, çalışmalara devam ediyorum. Dünya üstünde anlımıza yazılanları bir bir yaşıyoruz hepimiz. Bana ne yapıyorsun diye soranlara hep toprak üstünde dolaşıyorum diye cevap verdiğimde karşımdaki saygıdeğer kişiler ilk başta bir duraksıyor ondan sonra derin bir düşünce alıyor kendilerini...

Delinin halinden deli anlar ancak...


Düşünce insan beyninde başlar ama insanın diğer organlarında son bulur. Benim de kafada başladı. Ellerimle bitirmeye çalışıyorum, nedense bazen ben bile kendimi anlamıyorum.


Çalışmalar ince ayrıntılar derken gemi mühendislerini daha iyi anlamaya başladım. Bu kadar ayrıntıyı düşünmek, tatbik etmek, planlamak ve bunu bir işler hale getirmek. Bir halli bir iş...


Bütün bu işlerin sonunda uzaktan bakması ayrı bir duygu, Kalender vapuruna bindiğim seneler çok yakınırdım. Ara sırada Kaptana bağırdığımda olmuştur hani şimdi anlıyorum da yanlış yapmışız. Kaptanın ne suçu var gemi bu kadar gidiyor. Yanaşma sonrası o camdan öyle bakmaları da insanları fişekliyor açıkçası..


İnsanlar arasında ayrım yapmak ve onları sınıflara ayırmak ne kadar yanlışsa, vapurlar arasında da ayrım yapıp hatları ona göre belirlemek o kadar yanlış. Bu vapuru Kadıköy hattına verselerdi acaba kaç ay diye sormak yanlış olur, kaç gün çalışırdı?


Resmin bittiği yerde yazıda bitiyor. Daha çok resim yüklerim ama sayfa kendini kasmaya başlar. Açılması uzun sürer, bir tık yapıp sayfaya bakmak isteyenleri bıktırmamak amacıyla resmin bittiği yerde sözü de bitirip belki bir gün modadaki çay bahçelerinde söze devam ederiz

Kalın sağlıcakla kendinize bakın gerisi boş hikaye....

Bir seneyi aşkın süredir üzerinde çalıştığım Kalender vapurunu bitirmek nasip oldu Ama aynaya bir sene önce baktığımdan, şimdi baktığımda beyazlar çoğaldı.
Demek ki bir iki tane daha yaparsam tam beyaz olarak  bu dünyadan ayrılık olacak gibi geliyor bana..









Tüm modelci dostlarına bilgi ve tecrübe paylaşımdan ötürü teşekkürleri bir borç bilirim. Maket işi çok sabır isteyen bir hobi (hobi benim için) Bu işle uğraşan ustalarıma Allah c.c sabır versin hakikaten kafada sac bırakmaz

Bir başka modelde buluşmak ümidiyle Kalender vapuru sayfamız buraya kadar, yapacak arkadaşlara yeterli olur ümidiyle herkese kolay gelsin kolay gelsin

                                                                                                          Saygılarımla Ergun Adlim

Yorumlar

  1. Ergun bey merhaba yeni fark ettim yazınızı. Çok güzel bir çalışma, umarım başarı ile muvaffak olursunuz. Çok zor ve meşakkatli bir çalışma olduğu görünüyor Allah utandırmasın. Merakla takipteyim. Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Serdar bey Teşekkürler.. Makete başladığım zaman yazılara mecburen ara vermek gerekiyor.. Zorlu da olsa çeşitli mesleklerden içinde barındırdığı için biraz zahmetli ama lehim işlerinde sizi rahatsız edebilir fikirler alabilirim.. Saygılarımla

      Sil
  2. Elimden gelen birsey olursa seve, seve yardimci olurum.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder