Armuz Kaplama

  Düşündüm taşındım bu seferki maket de güverte üstünü nasıl yaparım? Kendi kendime sordum Çeşitli yöntemler şekiller mevcut bende Armuz kaplama yapmaya karar verdim. Bilindiği üzere armuz kaplama gemilerin güverte üzerine sıra sıra döşenmiş ve birbirlerine temas eden yerlerinde üstüpü sıkıştırılarak üzerine zift dökülerek sızdırmazlık sağlanıyor.




  Güverteye döşenen ağaçlar genelde Tik ağacı olmakta. Ağaç döşenerek güverte üstünde kaymayı önleme ve estetik açısından güzel bir görünüm vermekte. Güverte üstünün üzerine ince kum dökülerek üzerine boya geçildiği zaman kaymama özelliğini elde edersiniz, ama bunun ömrü tahtaya göre daha azdır.


  İlk olarak keseceğim tahtanın yapıştırırken yan yana gelecek kısımlarını zift rengi olan siyaha boyadım. Bu boya normal akrilik siyah boyadır. Zımpara payları hesap ederek bir milim kalınlık ve gemimizin ölçeği olan 1/75 hesap edilerek enini 2.6 milim olarak kestim.


  Burada yapıştırma işleminde yavaş acele etmeden tutkal ile sıra sıra yapıştırarak birinci güverteyi kaplamış oldum. Şimdi ver elini zımparaya devam...


Darısı tüm modelci dostlarına...


Yorumlar